A legjobb márkák között az Eurofins!
A Business Superbrands díj odaítélésekor idén a pénzügyi és kommuikációs sikerek mellett a társadalmi elkötelezettséget is díjazták.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, az Eurofins magyarországi története során először kapta meg a Superbrands Business díjat, amelyet a 2023. november 22-én rendezett gálán személyesen is átvehettünk. Magyarország egyik legfontosabb üzleti díjátadó eseményén az Eurofins Analytical Services Hungary Kft-t a vállalat ügyvezető igazgatója, Dr. Zanathy László és marketingvezetője, Szunyogh Gábor képviselte.
Az idei eseményen a szervezők a társadalmi felelősséget, a fenntarthatóságot helyezték az est középpontjába, így mutatkozhatott be a Superbrands Magyarország által patronált zöld innováció, a 10 millió Fa Alapítvány is, amely faültetési projektjein keresztül országos szinten épít összetartó környezet-, és klímabarát közösségeket.
„Nagy öröm látni, hogy a Superbrands-díjazottak mennyire éreznek felelősséget a környezetükért, és mennyi erőfeszítést tesznek vállalkozásuk, tevékenységük káros anyag kibocsátásának csökkentéséért vagy ilyen anyagok használatának kiküszöböléséért” – mondta el László Géza programigazgató.
Mindezek fényében különösen nagy büszkeséggel tölt el minket az a teljesítmény, amelyet mi is felmutathatunk a társadalmi felelősségvállalás, a fenntarthatóság területén. Az Eurofins Analytical Services Hungary Kft. ugyanis magas szakmai és rendkívül stabil pénzügyi teljesítménye, illetve marketing-kommunikációs eredményei mellett a CSR területén is kiemelkedik versenytársai közül: a tudományos tájékoztatásra épülő kommunikációs programja során ismeretterjesztő honlapot működtet (Laboratorium.hu), országos élelmiszerbiztonsági konferenciát rendez (Hungalimentaria), az elmúlt tíz évben több, mint 2000 cikket közölt tőlük a fősodratú és a szakmai média. Kreatív, a társadalmi felelősségvállalás keretein belül megvalósult kampányaik során szakembereink megvizsgálták a Duna és mellékfolyóinak mikroműanyag-szintjét (Parányi Plasztiktalány), középiskolások körében népszerűsítették a kémiát online vetélkedővel, kísérletekkel, a digitális jegyzőkönyvekre való áttérés kapcsán pedig évente egy ligetnyi erdőt mentenek meg a kivágástól évente. A 2022 tavaszán lebonyolított Hogyan lesz energia a dinnyehéjból elnevezésű edukatív-kommunikációs kampánya során a vállalat megmutatta, hogy mi is az a szilárd újrahasznosított tüzelőanyag (SRF), hogyan zajlik az újrahasznosítás, és mi minden történik a laboratórium kulisszái mögött annak érdekében, hogy egy környezetvédelmi szempontból is biztonságos terméket kapjunk, hozzájárulva az Európai Unió által is támogatott körkörös gazdaság megvalósulásához.
A nemzetközi Superbrands Program ma már több mint 90 országban működik (Magyarországon 2004 óta), célja, hogy követendő példákként reflektorfénybe állítsa a kiemelkedő márkákat: jelzi kiemelkedő piaci ismertségüket, kedveltségüket és pénzügyi stabilitásukat. A magyar Superbrands Program öt évvel az indulását követően az üzleti márkákra is kiterjesztette a minősítést a Business Superbrands díj bevezetésével, amely pedig az üzleti szektor (B2B) márkáinak legeredményesebbjeit jelzi.
A Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben.
Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy első alkalommal az Eurofins magyarországi laboratóriumhálózata is kiérdemelte ezt az elismerést.